teleurstelling alom - Reisverslag uit North Conway, Verenigde Staten van Sabina Smulders - WaarBenJij.nu teleurstelling alom - Reisverslag uit North Conway, Verenigde Staten van Sabina Smulders - WaarBenJij.nu

teleurstelling alom

Blijf op de hoogte en volg Sabina

12 September 2017 | Verenigde Staten, North Conway

We zijn weer vroeg op pad en rijden off road de White Mountains in. Je ziet en vooral hoort er geen enkel teken van dierenleven. Volgens Peet is dit nu echt een "stilleven". De bedoeling is dat we naar Mount Washington summit rijden. Bij de ingang heeft de man slecht en goed nieuws zegt hij. Nou voor ons is het allemaal slecht nieuws!!!! We kunnen niet naar boven want er zijn werkzaamheden aan de weg. Daarom krijgen we een kortingsbon voor de volgende x. Maar voor ons komt er GEEN volgende x. Nu niet, nooit niet. Daar krijg ik een slecht humeur van. Dus dan maar verder met de volgende plannen. We gaan een hike maken naar Glenn Ellis Falls. Op de parkeerplaats staat tekst en uitleg over het betaalsysteem. Je pakt een envelopje, noteert de datum, kenteken enz. stopt er $ 5,00 in plakt het dicht, scheurt het recu eraf, gooit de envelop in een soort brievenbus en legt het recu achter je voorruit. Dan kunnen we op pad. We klimmen en klauteren over paadjes en rotsen maar het resultaat mag er zijn. Wat een schitterend uitzicht. Als weweer verder rijden komen we in Jackson. Daar is een Nederlandse bloemenzaak met schrikbarend hoge prijzen en een winkel die alleen maar legpuzzels verkoopt. Na wat rondneuzen koop ik er 2 om de wintermaanden door te komen. In Jackson is ook de eerste covered bridge van deze reis. Nu we bij de kust weg zijn is dit een soort vervanging voor de vuurtorens haha. Bij Diana´s Bath gaan we weer een hike doen naar een waterval. Alleen vinden we die $ 5,00 toch wat te gek worden en doen net of we er niets van snappen en stappen stevig door. Ook hier weer adembenemende uitzichten op de waterval. In Conway spotten we nog 2 covered bridges. Omdat we niet naar MT. Washington konden hebben we dus tijd over en gaan we naar de outletschopping. Daarna is het tijd dat we het hotel in mogen en gaan we lekker in het binnenzwembad plonzen want ook al is het heeeerlijk weer, het water buiten is toch te koud. ´s Avonds lopen we de heuvel af en zoeken een restraurant. Als we in donker weer moeizaam omhoog lopen blijken we achtervolgt te worden door een vos. Je gelooft je ogen niet en probeert hem weg te jagen. Maar dan wil ik toch een foto maken maar dat gaat niet meer. In het donker staat hij bij een bosje nog naar ons te staren en dan gaan we maar naar binnen. We hebben in ieder geval genoeg gespreksstof.

• 12 September 2017 - 08:41

Sus:

Je ziet de blaadjes al verkleuren daar!

• 12 September 2017 - 15:15

Rien:

Hi vakantiegangers,

Acht een tegenvallertje.....moet kunnen maar na regen komt zonneschijn.
    Aardige prijsjes zeg die "flowers" als je daar een bosje mee naar huis neemt heb je echt wat goed te maken hahahahaha.
    En buiten te koud water ????? Peet loopt elk jaar op te scheppen dat hij tijdens de nieuwjaarsduik altijd een paar baantjes extra zwemt.....

Have fun,

Rien

• 12 September 2017 - 21:20

Miranda:

Maar wel levend wild gezien! :p
    Het begin is er!

Have fun guys

Groetjes Miranda (Capelle)

• 12 September 2017 - 22:39

Gina:

owjeee zoveel voorwerk gedaan en deze tegenvaller kon je niet weten :'(

Zo dat zijn nog eens prijzen voor een mooi bossiebloemen hahah

lees met plezier mee of lees het voor aan Janny :))

xxxx

• 13 September 2017 - 07:17

Mirjam:

Hoi,
    Wat een prachtig verhaal weer.
    En wat bijzonder achtervolgt door een vos. hihi.

Verslag uit: Verenigde Staten, North Conway

Sabina

Voor de 5e keer gaan we Amerika ontdekken. Qua oppervlakte hebben we nu het halve continent aan de westkant gehad. Nu gaan we naar Massachusetts, New Hampshire, Maine, Vermont, Rhodes Island, Connecticut, New Jersey, Pennsylvania en de staat New York. Wanneer we na onze belevingen weer thuis komen kunnen er dus 9 worden toegevoegd aan de 18 staten die we reeds bezocht hebben.

Actief sinds 10 Juli 2017