Naar de hoofdstad van New York - Reisverslag uit Albany, Verenigde Staten van Sabina Smulders - WaarBenJij.nu Naar de hoofdstad van New York - Reisverslag uit Albany, Verenigde Staten van Sabina Smulders - WaarBenJij.nu

Naar de hoofdstad van New York

Blijf op de hoogte en volg Sabina

14 September 2017 | Verenigde Staten, Albany

Soms is de WIFI zo slecht dat het niet lukt om er foto's bij te zetten, vandaag is zo'n dag maar ik heb zoveel leuke dat ze zeker nog gaan volgen. Om 8.30 zitten we in de auto, dat is nog een heel geregel hoor. Smeltwater uit de koelbox, nieuw ijs erin, flessen en beleg erin. Koffers in de auto, tas met losse rotzooi en dan moet ik zelf ook nog geinstaleerd worden. Veiligheidsriem om, kaart op schoot, camera in de aanslag, zonnebril om mijn nek, garmin aansluiten, tablet met gps op schoot. Drinken en kauwgom onder hand bereik en ja dan gaat Peet rijden. In Rutland gaan we eerst naar Old Fall, een soort stuwdam waar sinds jaar en dag elektriciteit word opgewekt. Om wat foto's te kunnen maken loop ik op mijn slippers door het met dauw bedekte gras en dat word al snel een rotzooi. Dus meer werk om alles weer schoon en droog te krijgen dan het schieten van wat plaatjes. Onderweg komt ons ineens een Amish wagen tegemoed maar ik ben niet alert genoeg dus met dat snelle paard zijn ze zo verdwenen. Maar over een paar dagen krijg ik in Pennsyvania vast een herkansing. We rijden verder langs de Hudson rivier en bezoeken daar een aantal sluizen en stuwen. Met mijn schippersachtergrond altijd leuk om te zien. We maken nog wat foto's hier en daar en rijden dan door naar (ja je leest het goed) Rotterdam. Daar gaan we lunchen en boodschappen doen. Dan in sneltreinvaart over de grote weg naar Albany Empire State Plaza. Eerst gaan we naar de 42e etage van corning tower naar het observation deck. We hebben een prachtig uitzicht over de stad. We wandelen naar the Egg, het state capitol, een kerk en een oorlogmonument. In het park zitten, rennen, vliegen veel eekhoorns. Er zit er zelf 1 in de vuilnisbak dat is echt een grappig gezicht. Zo en dan is het weer tijd om naar ons nieuwe onderkomen te rijden. Jammer genoeg zitten we op de 1e verdieping en moeten we alles de trap op sjouwen. We doen vanavond een afhaal chinees.

• 14 September 2017 - 08:02

Mirjam:

Hoi,
    Bij jou in Rotterdam was het vast mooier weer als die herftsstorm die we hier hadden.
    Groetjes mirjam

Verslag uit: Verenigde Staten, Albany

Sabina

Voor de 5e keer gaan we Amerika ontdekken. Qua oppervlakte hebben we nu het halve continent aan de westkant gehad. Nu gaan we naar Massachusetts, New Hampshire, Maine, Vermont, Rhodes Island, Connecticut, New Jersey, Pennsylvania en de staat New York. Wanneer we na onze belevingen weer thuis komen kunnen er dus 9 worden toegevoegd aan de 18 staten die we reeds bezocht hebben.

Actief sinds 10 Juli 2017