Een dag vol tegenslagen - Reisverslag uit Mount Pocono, Verenigde Staten van Sabina Smulders - WaarBenJij.nu Een dag vol tegenslagen - Reisverslag uit Mount Pocono, Verenigde Staten van Sabina Smulders - WaarBenJij.nu

Een dag vol tegenslagen

Blijf op de hoogte en volg Sabina

15 September 2017 | Verenigde Staten, Mount Pocono

Goed gemutst doen we eerst maar eens een uur snelweg waarna we over gaan naar een scenic byway waar het allemaal wat rustiger is en meer te zien. Idd zien we dode en levende herten langs de berm. In de loop van de ochtend begint het wat te miezeren en het is drukkend warm 27°. We luchen en plassen bij Walmart dat is zo´n beetje onze dagelijks terugkerende ritueel. Zo en dan gaan we naar Delaware National Water Gap, een mooi park langs de rivier de Delaware waar we nog 3 watervallen willen bekijken. We vinden het altijd een uitdaging om wat off road te gaan rijden en we zijn ook werkelijk de enige auto in het park. Regelmatig steken er wat eekhoorns over en zien we kalkoenen in de berm lopen. Dan willen we een brug oversteken maar hier is de weg afgesloten. Dus dat worden 2 watervallen minder. Dan blijft er dus nog 1 over, we hobbelen langzaam verder naar Buttermilk Falls die uiteindelijk zijn naam eer aan doet want het is net of het water wit is. Ik stap alvast uit voor de foto´s, hoor dan achter mij de motorkap omhoog gaan en vraag wat er aan de hand is. Nou er verschijnt op het dashboard een melding over olie en filters.... Het oliepeil is in orde maar we gaan direkt een Nissan garage zoeken en willen dus zo snel mogelijk het bos/park verlaten. Iets wat makkelijker gezegd dan gedaan is. Na alle hobbels word het nog veel erger en er is geen weg terug want dat duurt ook te lang. Grote kuilen gevuld met water versperren onze weg. Peet gaat gewapend met een tak als peilstok kijken hoe de toestand erbij ligt. Hij vind dat het wel kan en ik ga lopend vooruit voor aanwijzingen en natuurlijk een leuk plaatje haha. we stoppen nergens meer voor een foto of uitzicht, het is nu in 1 ruk naar een Nissan garage. De mensen zijn behulpzaam en bellen met het verhuurbedrijf. Die vinden dat we hem maar terug moeten brengen want dan krijgen we een andere. Maar dat kan niet, we zijn nu niet meer in de buurt. We kunnen dan naar een verhuurbedrijf in de de buurt rijden en dan kijken wat er aan gedaan kan worden. Owww zegt de behulpzame medewerker dat is een normale melding voor een nieuwe auto nix aan de hand hij zegt gewoon dat de auto een beurt moet krijgen. U kunt nog makkelijk 3000 km rijden. PFF alle ¨stress¨voor niets dus rapido naar ons casino hotel en resort, waar we lekker een gokje gaan wagen. De kamer is werkelijk fantastisch zoals altijd in dit soort resorts. En ook het eindresultaat van het gokken is net als in andere resorts. Geen $$$$$$$ gewonnen. Dus komen we gewoon weer terug naar Nederland.

• 15 September 2017 - 09:45

Sus:

Haha jullie kennende heb je al een Wallmart klantenkaart...

• 17 September 2017 - 20:14

Mirjam:

Hoi Sabina,
    Gelukkig maar dat je terug komt. Haha
    Kassa 1 is best leuk voor even maar ben toch echt liever 2.

Verslag uit: Verenigde Staten, Mount Pocono

Sabina

Voor de 5e keer gaan we Amerika ontdekken. Qua oppervlakte hebben we nu het halve continent aan de westkant gehad. Nu gaan we naar Massachusetts, New Hampshire, Maine, Vermont, Rhodes Island, Connecticut, New Jersey, Pennsylvania en de staat New York. Wanneer we na onze belevingen weer thuis komen kunnen er dus 9 worden toegevoegd aan de 18 staten die we reeds bezocht hebben.

Actief sinds 10 Juli 2017