Onderweg naar Philly - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Sabina Smulders - WaarBenJij.nu Onderweg naar Philly - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Sabina Smulders - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Philly

Blijf op de hoogte en volg Sabina

18 September 2017 | Verenigde Staten, Philadelphia

Nadat Peet rond 12 uur vannacht in zijn onderbroek de voordeur uitvliegt om de herriemakende buurvrouw tot stilte te manen proberen we weer in slaap te komen. Iets wat niet gemakkelijk gaat want als de 1 zich omdraait valt de ander bijkans uit bed. Het gebouw is uit 1990 zo ook de hele inboedel. De dag begint met regen maar als we om10 uur vertrekken is het droog en komt het zonnetje al weer lekker te voorschijn. Omdat we gister al de buggyride gedaan hebben zitten we vandaag ruim in de tijd, mede omdat het zondag is. Maar als we net oo weg zijn zien we de Dutch Windmill amishstore (wat nou rustdag op zondag). Het is werkelijk een heel leuke winkel met heel veel zelf gemaakte houten meubels en kleingoed zoals een broodtrommel ofzo. Ook maken ze quilten en bakken ze overheerlijke koeken en cakes. Natuurlijk ook veel comercie maar een mens moet geld vedienen toch. Daarom koop ik een dun boekje over het wel en wee van de amish en dan gaan we weer verder. Dan maar een antiekzaak bezoeken alles keurig gesorteerd en het is een inmense hal, maar oh wat is hier alles toch duur. Je zou met een scheepscontainer uit Holland goede zaken kunnen doen. In een volgend plaatsje is een soort markt gaande, dus maar weer kijken. Het blijkt een fall fair te zijn waar allerlei bedrijven, verenigingen en goede doelen een centje proberen tdd verdienen. Dus wegwezen wij vinden het niet leuk. Onderweg komen we veel mooie muurschilderingen tegen op blinde muren. Dus ook daar de nodige foto's van maken. En dan duikt skyline van Philadelphia op aan de horizon. We rijden de stad binnen door de sloppenwijken. Ohoh ongelofelijk wat een armoe en troep. Ons hotel ligt in het midden van de stad en lijkt op een smal hoog pand ala Heemraadsingel incl. aflopende vloeren. De kamer is niet groot maar schoon, mooi en modern. Koffers dumpen en lopend naar Philadelphia Magic Gardens, maar die later voor vandaag geddn gasten meer toe dus kopen we vast kaartjes voor morgen. Dan lopen we naar China town, niet groot maar wel leuk. We kopen lychees bij de plaatselijke chinees en gaan natuurlijk ook chinees eten. Jammer dat ik halverwege mijn beker cola met ijsblokjes om gooi. Terwijl zoiets eigenlijk een aktieis voor Peet haha. Onderweg droogt alles snel weer op want ook vandaag genieten we weer van tropische temperaturen.

• 18 September 2017 - 10:34

Sus:

Haha die windmolenwinkel. vlgs mij is alles dat daar staat Duits....

• 18 September 2017 - 15:24

Rien:

Hahahahahaha Peet in zijn onderbroek naar buiten stormend............ik zie het al helemaal voor mij.
    Maar van de "BUUF" zeker geen last meer gehad.......die is gelijk na het zien van Peet zwijmelend in slaap gevallen.
    Als ik alles zo lees is er voor de ondernemende ondernemer wel iets te verdienen in de USA.
    En je hebt Peet toch zeker wel de schuld gegeven van het cola incident?
    Wel de deuren op slot he als je door de sloppen wijken rijdt of Peet in zijn onderbroek achter het stuur natuurlijk hahahahaha.

Groet,
    Rien

• 18 September 2017 - 20:21

Gina:

idd mama Oranjeboomstraat is er niks bij haahah

die winkel is er heel netjes zeker ook alles stofvrij??

hebben jullie nog wel een beetje kunnen slapen...

veel plezier daar

• 18 September 2017 - 20:30

Ronald:

Waar blijft die foto van Peet in zn ondergoed?

• 19 September 2017 - 07:18

Mirjam:

Hoi,
    Wat een geweldig verhaal weer.
    En bedankt voor de mooie diepvries foto's.

Verslag uit: Verenigde Staten, Philadelphia

Sabina

Voor de 5e keer gaan we Amerika ontdekken. Qua oppervlakte hebben we nu het halve continent aan de westkant gehad. Nu gaan we naar Massachusetts, New Hampshire, Maine, Vermont, Rhodes Island, Connecticut, New Jersey, Pennsylvania en de staat New York. Wanneer we na onze belevingen weer thuis komen kunnen er dus 9 worden toegevoegd aan de 18 staten die we reeds bezocht hebben.

Actief sinds 10 Juli 2017