Newport Mansions en Cape Cod - Reisverslag uit Provincetown, Verenigde Staten van Sabina Smulders - WaarBenJij.nu Newport Mansions en Cape Cod - Reisverslag uit Provincetown, Verenigde Staten van Sabina Smulders - WaarBenJij.nu

Newport Mansions en Cape Cod

Blijf op de hoogte en volg Sabina

24 September 2017 | Verenigde Staten, Provincetown

We gaan onderweg naar Newport om de huizen te bekijken van de society uit vervlogen tijden. Huizen met namen als Rosecliff, Marble House en The Breakers. De dag is te kort om alles ook binnen te gaan bewonderen maar van de buitenkant zien ze er behoorlijk indrukwekkend uit. Het is op zaterdag erg druk in Newport dus zetten we de auto bij The Elms en besluiten van huis naar huis te lopen. We hebben ons een beetje in de afstanden vergist en als we bij het laatste huis komen zijn we bekaf en meer dan anderhalf uur verder. Terug lopen naar de auto kost ons teveel tijd en moeite en dat moeten de fietstaxi's en gewone taxi's weten want ze rijden hier gewoon door de straten om te worden tegengehouden, waar wij dus ook gretig gebruik van maken. We skippen een paar vuurtorens en gaan naar Green Topiary Garden waar ze volgens de foto's op internet prachtige dierfiguren van struiken knippen. Net als echte dieren gaan deze waarschijnlijk ook dood want we zien alleen een zielige olifant en nog 2 dieren. Omdat de dag al aardig vordert en we nog een heel eind moeten rijden pakken we de snelweg richting Cape Cod. Als we op het schiereiland aankomen is het gaan miezeren en is het een beetje mistig. In Provincetown is het een drukte van belang en in de smalle straatjes mag je niet parkeren. Alleen parkeerplaatsen van 10 tot 15 $ zijn voor de toerist beschikbaar. Omdat het nog steeds mistig is is er dus weinig te zien van vuurtorens, pilgrimsmonument, pier, kerk, duinen, zee enz. Dus hopelijk is het morgenvroeg opgetrokken en kunnen we alsnog een rondje doen. Dan is het ook nieg meer zo druk op straat. We overnachten in een appartement en hebben zelfs 2 toiletten en een zeer goed uitgeruste keuken maar we gaan gewoon buiten de deur eten, lekker fish and chips.

• 24 September 2017 - 19:24

Rien:

Mooi hoor

• 24 September 2017 - 22:03

Jolanda:

Steeds weer boeiend wat je schrijft en jullie foto,s zijn echt prachtig.groetjes van Men en jolanda

Verslag uit: Verenigde Staten, Provincetown

Sabina

Voor de 5e keer gaan we Amerika ontdekken. Qua oppervlakte hebben we nu het halve continent aan de westkant gehad. Nu gaan we naar Massachusetts, New Hampshire, Maine, Vermont, Rhodes Island, Connecticut, New Jersey, Pennsylvania en de staat New York. Wanneer we na onze belevingen weer thuis komen kunnen er dus 9 worden toegevoegd aan de 18 staten die we reeds bezocht hebben.

Actief sinds 10 Juli 2017