heenreis en de 1e dag - Reisverslag uit Hampton Beach, Verenigde Staten van Sabina Smulders - WaarBenJij.nu heenreis en de 1e dag - Reisverslag uit Hampton Beach, Verenigde Staten van Sabina Smulders - WaarBenJij.nu

heenreis en de 1e dag

Blijf op de hoogte en volg Sabina

06 September 2017 | Verenigde Staten, Hampton Beach

Zo beste allemaal, voor sommige is het gesneden koek want die hebben al vaker met ons mee gelezen, maar voor anderen is het helemaal nieuw.
Maandag zijn we dus gaan vliegen vanaf Dusseldorf naar Boston. Onze parkeerplek hadden we snel gevonden en met een busje werden we naar de vertrekhal gebracht. Toen we naar het vliegtuig liepen zagen we door de ramen een leuk toestel met Haribo reclame staan maar die was niet voor ons. Wij vliegen met Air Berlin en ondanks dat we een uur later van start gingen moeten we toch lof uitspreken voor de extra gratis 20 cm extra beenruimte en de goed verzorgde maaltijd en versnaperingen. In Boston mochten we kiezen uit 5 flinke wagens en hebben we gekozen voor een Nissan Rogue. Helemaal toppie.Na wat opstartprobleempjes met onze Garmin zijn we goed in het hotel aangekomen en hebben daar nog een kleine maaltijd gegeten. Ja en dan ga je vol goede moed naar bed en ben je ´s nachts om 3 uur klaarwakker en ga je er van ellende maar om 6 uur uit om aansluitend net na openingstijd bij de Walmart naar binnen te gaan voor de 1e aankopen. Een flinke koelbox van 60 liter en een baal ijsblokjes, wat te eten voor onderweg en ook nog maar eens langs de kleding...... Daarna gaan we richting Salem, witchtown bij uitstek. We gaan eerst naar het old burying cemetery en de witch trial. Dan willen we een bezoek brengen aan het witch museum maar als we daar aankomen gaat er pas een tour over een half uur en hij duurt ook nog eens 45 minuten. Daar gaat dus teveel tijd inzitten en dus lopen we verder naar The house of the seven gables, genoemd naar het boek geschreven door Nathaniel Hawthorne die ook in dit huis geboren is. We wandelen weer naar de auto en zetten verder koers langs de kronkelende kustweg richting het noorden. Onderweg bij Komen we de prachtigste huizen tegen en als we vanaf de weg een glimp van de oceaan opvangen zien we vele jachten. Nabij Rockport stoppen we voor een lobster roll en een klein maar toch voor onze begrippen een groot ijsje.Dan gaan we op zoek naar Annisquam lighthouse, de eerste van deze tocht. Mensen die mij kennen werten van eerdere reizen dat ik er verzot op ben en er zullen er veel volgen. Nou ja volgen, deze hebben we helaas niet kunnen vinden ondanks mijn goede voorbereiding. Maar niet getreurd er volgenn er nog 3 voor vandaag. We slapen vannacht in Hampton Beach en gaan morgen weer fris en fruitig op pad.

• 06 September 2017 - 07:13

Engelien:

Straks in de regen van Prinsenland naar de Lidl. Jullie op avontuur langs heksen en vuurtorens. Ben jaloers. Leuk om je verhaal te volgen. Geniet ervan. Groet en tot in de winkel maar nu even niet. Engel

• 06 September 2017 - 09:06

Miranda Van Noordennen:

Goedemorgen Sabine en Peter,

Hier een berichtje uit winderig en bewolk Capelle aan den IJssel.

Het begint al helemaal leuk in Salem. Coole foto's ook!
    Die vuurtorens zien er overal toch anders uit, dus laat maar zien!

We wensen jullie heel veel plezier en een heel fijne vakantie.

Tot lees (-_+)

Groetjes Miranda

• 06 September 2017 - 11:35

Rien:

Hi Peet & Sabine,

"Alweer" een lekkere trip zeg toppie.
    Wat zal een deceptive zijn geweest voor Peet dat hij niet in het Haribo vliegtuig mocht hahahahaha.
    Air Berlin is altijd top zeker als de XL seats hebt, inmiddels is het zonnetje hier ook gaan schijnen alleen voor hoelang is niet zeker.
    Geniet ervan en ik kijk uit naar jullie volgende avonturen.

Groetjes,
    Rien

• 06 September 2017 - 14:09

Sheikh:

Pas op dat je in Salem niet in zn witch covern komt :P

Sheikh

• 06 September 2017 - 16:22

Mirjam:

Hoi Sabina,
    Wat super leuk om mee te lezen.
    Wat schrijf je beeldend en leuk.
    groetjes mirjam

• 07 September 2017 - 12:46

Jolanda :

Was stil vanochtend bij Lidl

• 21 September 2017 - 19:51

Karin:

Hoi Peter en Sabina

Al jullie mailtjes heb ik netjes opgeslagen en ik dacht als ik tijd heb ga ik ze op mijn gemak bekijken, nu dus..........

Ik ga even lekker met jullie meegenieten

Groetjes Karin