De vuurtorens van Maine - Reisverslag uit Old Orchard Beach, Verenigde Staten van Sabina Smulders - WaarBenJij.nu De vuurtorens van Maine - Reisverslag uit Old Orchard Beach, Verenigde Staten van Sabina Smulders - WaarBenJij.nu

De vuurtorens van Maine

Blijf op de hoogte en volg Sabina

07 September 2017 | Verenigde Staten, Old Orchard Beach

Zo gisteravond een lekker Chineesje gepikt en daarna lekker slapen. Wederom vroeg uit de veren en na de koffie en een plakje cake als ontbijt bij de balie gaan we weer op weg. Was het gisteren nog 31 °, langs de kust is het wat mistig. We gaan op zoek naar vuurtorens. Maar ondanks mijn goede voorbereidingen thuis loopt het toch ff anders. 1 niet te vinden, 1 ligt in de mist, 1 kunnen we niet dichtbij komen...... Maar het komt toch nog goed hoor. Als we zo op zoektocht zijn komen we nog bij een oud fort dus ook daar een kijkje nemen en dan komem er dondere wolken aan drijven en is het rennen naar de auto. Het begint rond het middaguur enorm te hozen en het blijft de hele middag regenen. Als lunch gebruiken we de Big M. Dan rijden we naar Orchard Beach waar een kermis is en veel leuke dingen op een pier aan het strand. Maar we staan er met een stel Belgen beteuterd bij te kijken want met dit weer is alles dicht. Dan gaan we maar naar een grote overdekte vlooienmarkt want daar lopen we droog. Spullen die je in Nederland op marktplaats tegenkomt liggen hier ook maar dan 2 of 3 x zo duur. Dus huist er een handelaar in jou???kom dan naar hier. Als het droog is gaan we naar Portland Headlight dat is toch wel de bekendste vuurtoren van Maine. Museum erbij en wat rondkijken, souvenirs kopen en dan zijn we wel wat moe voor vandaag. Want doordat de kustweg kronkelt en omhoog/laag gaat mogen we soms niet harder dan 40/50 km per uur. Over 200 km doen we dan ook 4,5 uur. Ons hotel is een aangename verrassing, een werkelijk prachtige kamer en schone badkamer en een heerlijk bed wachen op ons. Gelukkig dat er wat afwisseling is want gisternacht zou Rob Geus er nog een dagtaak aan gehad hebben in onze kamer met kitchenette. We eten bij Ruby Tuesday een heerlijke hamburger en gaan dan tevreden naar bed. Natuurlijk willen ik jullie wel bedanken voor de reakties want dat geeft energie om er mee door te gaan.

• 07 September 2017 - 16:11

Rien:

Howdy,

Op zoek naar vuurtorens......dat kan je volgens mij beter per boot doen.........hahahahaha.
    En ik ben gelijk ff gaan kijken op internet maar de naam marketplace.com was al geclaimed dus het fortuin in de USA gaat ook mijn neus voorbij.
    En Rob heeft het nu te druk met zijn pannenkoekenrestaurant (leuk woord voor Scrabble 4x de woordwaarde ;-) anders had hij graag een blik geworpen.

Groetjes Rien

• 08 September 2017 - 17:49

Mirjam:

Hoi,
    Wederom prachtige foto's en een mooie verslag.
    Jammer van de vuurtorens.

Verslag uit: Verenigde Staten, Old Orchard Beach

Sabina

Voor de 5e keer gaan we Amerika ontdekken. Qua oppervlakte hebben we nu het halve continent aan de westkant gehad. Nu gaan we naar Massachusetts, New Hampshire, Maine, Vermont, Rhodes Island, Connecticut, New Jersey, Pennsylvania en de staat New York. Wanneer we na onze belevingen weer thuis komen kunnen er dus 9 worden toegevoegd aan de 18 staten die we reeds bezocht hebben.

Actief sinds 10 Juli 2017