over de Atlantic Highway naar Acadia N.P. - Reisverslag uit Bar Harbor, Verenigde Staten van Sabina Smulders - WaarBenJij.nu over de Atlantic Highway naar Acadia N.P. - Reisverslag uit Bar Harbor, Verenigde Staten van Sabina Smulders - WaarBenJij.nu

over de Atlantic Highway naar Acadia N.P.

Blijf op de hoogte en volg Sabina

08 September 2017 | Verenigde Staten, Bar Harbor

Gisteravond wilde het niet helemaal lukken met de WIFI dus kwamen de foto´s er achteraan. Hier gaat het weer voorspoedig .Na een goed ontbijt gaan we weer op weg. Vlakbij is Eartha van Garmin, een heeeeele grote draaiende werldbol in het Garmin gebouw. Als we weer wat miles gemaakt hebben zien we een grote indiaan langs de weg dus weer een plaatje maken. Later in de ochtend bezoeken we Owls Head Transportation Museum. Daar zijn we bijna 2 uur zoet met het bewonderen van oude auto´s, motoren, fietsen en vliegtuigen. Het geplande lighthouse museum laten we schieten maar het nabij gelegen Owls Head Lighthouse moet er toch aan geloven. Voor de lunch gaan we maar eens bij Dunkin Donut naar binnen. Deze keten is echt overal te vinden, niet zo gek want de donuts smaken geweldig en er zijn veel smaken zodat we er vast nog een x naar toe gaan. We rijden door allerlei leuke vissersplaatsen want der bevolking leeft hier echt van de kreeftvisserij. Dan zetten we koers naar Rockland Breakwater Lighthouse. Daar moeten we over een lange pier naar toe lopen. Omdat we hier alleen maar vette zooi eten kan een beetje beweging geen kwaad dus met het windje in de zij lopen we visa versa een uur van steen naar steen. Dan zitten alle bezienswaardigheden er voor vandaag weer op en rijden we richting ons hotel, maar eerst nog maar eens naar de walmart om boodschappen. Daar kopen we ook wat warme kippenpootjes en vleugels zodat we niet meer op zoek hoeven naar een restaurant straks. Het hotel is echt prachtig en schoon wat wel fijn is want we zijn hier 3 nachten. Peet kijkt lekker naar NFL competitie en ik vermaak me met de verhaaltjes en de foto´s.

• 08 September 2017 - 17:16

Gina:

Hoi daar,

Wat een leuke foto's
    Hoeveel vuurtorens staan er op de planning?☺

Groetjes uit het regenachtige rotjeknor

• 08 September 2017 - 17:53

Mirjam:

Hoi Sabina,
    Wat super tocht vuurtorens gespot.
    Maar die auto's echt geweldig kan me voorstellen dat je daar lang hebt rond gekeken.
    groetjes mirjam

• 21 September 2017 - 19:49

Karin:

Jeetje wat een belevenis weer. Hele mooie foto's

Verslag uit: Verenigde Staten, Bar Harbor

Sabina

Voor de 5e keer gaan we Amerika ontdekken. Qua oppervlakte hebben we nu het halve continent aan de westkant gehad. Nu gaan we naar Massachusetts, New Hampshire, Maine, Vermont, Rhodes Island, Connecticut, New Jersey, Pennsylvania en de staat New York. Wanneer we na onze belevingen weer thuis komen kunnen er dus 9 worden toegevoegd aan de 18 staten die we reeds bezocht hebben.

Actief sinds 10 Juli 2017