dag 1 in Acadia N.P. - Reisverslag uit Bar Harbor, Verenigde Staten van Sabina Smulders - WaarBenJij.nu dag 1 in Acadia N.P. - Reisverslag uit Bar Harbor, Verenigde Staten van Sabina Smulders - WaarBenJij.nu

dag 1 in Acadia N.P.

Blijf op de hoogte en volg Sabina

09 September 2017 | Verenigde Staten, Bar Harbor

Na een heerlijk ontbijt gaan we van start om Acadia N.P. te verkennen. Omdat ze voor morgen regen voorspellen proberen we vandaag zo veel mogelijk te doen. Eerst kronkelen we Cadillac Mountain omhoog, natuurlijk maken we onderweg de nodige stops om van het uitzicht te genieten en een praatje te maken met andere toeristen. De indian summer word ook al een beetje zichtbaar dus hopelijk kunnen we daar over een dag of 10 nog meer van genieten. Zonder dat het gepland is komen we langs botanische tuinen en gaan daar even een wandeling maken. Dan gaan we door naar voorlopig de laatste vuurtoren, want overmorgen gaan we landinwaarts. Morgen is het eigenlijk open dag bij een aantal vuurtorens maar gezien de voorspelde regen en de drukte gaan we dus vandaag naar Bass Harbor Head Light, dan maar geen rondleiding. Onderweg zien we steeds wetlands wat een beetje doet denken aan de swamps van Loisiana. ´s Middags hangen we nog wat rond op onze kamer en gaan nog een stukje wandelen. Voor de avondmaaltijd gaan we op zoek naar een lobster shack. Onderweg spotten we ineens wat hertjes langs de weg dus auto in de ankers, keren en foto´s maken. Dit zijn na wat eekhoorns eigenlijk onze eerste loslopende dieren. Bij lobster shack heb ik het helemaal naar mijn zin, ondanks dat ik ze totaal niet lust. Het begint met het uitzoeken van een levende kreeft, die word gewogen en betaald. Dan komt de ¨boze¨ kok en die stopt hem in een netje, vervolgens gaat hij met netje en al in de kokende pot..... en dan belandt hij op Peet zijn bord. Die kraakt het rode beest van alle kanten en geniet van oor tot oor. Echt een lust om naar te kijken.

• 10 September 2017 - 10:45

Mirjam:

Wat een ongelofelijk mooi landschap !!!

• 21 September 2017 - 19:54

Karin:

Wauw wat mooi.
    Mooi hertje
    Bah Peet.

Verslag uit: Verenigde Staten, Bar Harbor

Sabina

Voor de 5e keer gaan we Amerika ontdekken. Qua oppervlakte hebben we nu het halve continent aan de westkant gehad. Nu gaan we naar Massachusetts, New Hampshire, Maine, Vermont, Rhodes Island, Connecticut, New Jersey, Pennsylvania en de staat New York. Wanneer we na onze belevingen weer thuis komen kunnen er dus 9 worden toegevoegd aan de 18 staten die we reeds bezocht hebben.

Actief sinds 10 Juli 2017