Statue of Liberty - Reisverslag uit New Haven, Verenigde Staten van Sabina Smulders - WaarBenJij.nu Statue of Liberty - Reisverslag uit New Haven, Verenigde Staten van Sabina Smulders - WaarBenJij.nu

Statue of Liberty

Blijf op de hoogte en volg Sabina

20 September 2017 | Verenigde Staten, New Haven

Gisteravond hebben we heerlijk pizza gegeten. Voor het eerst gebeurt het dat Peet zijn bord niet leeg krijgt maar dat is niet zo verwonderlijk met een pizza van 12 stukken die ieder wel 250 gram wegen. Er blijven 2 stukken over... Vanochtend ligt er voor de 2e keer op rij een krant op de mat lekker lezen zou je denken maar daar hebben we geen tijd voor.We vertrekken vroeg want om 12 uur moeten we in Liberty State Park zijn om met de ferry naar Ellis Island en the Statue of Liberty te varen. We zijn ruim op tijd en er staat een straf windje. We hoeven niet tot 12 uur te wachten maar kunnen met de eerst volgende boot mee. Deze brengt ons eerst naar Ellis Island waar we wat rondkijken. Vervolgens nemen we de volgende boot naar Statue of Liberty. Vooraf worden we weer helemaal door de veiligheidsmangel gehaald en je mag alleen je telefoon of fotocamera meenemen. Je tas moet je in een kluisje doen. We hebben kaartjes tot op het voetstuk want als je helemaal naarboven wilt moet dat met een voor mij enge open wenteltrap. Maar voor dit stuk kunnen we met de lift. Niet wetende dat daar maar 3 mensen inpassen en er een rij staat van hier tot aan... haalt Peet me over om de trap te nemen. 215 treden staat er op het bordje. Bovengekomen sta je loodrecht onder het beeld maar je kunt wel prachtige foto's maken van de skyline van Manhattan. Dan dalen we de trap tot halverwege af en gaan daar naar buiten. Hier kun je er helemaal omheen lopen en mooie plaatjes schieten. Dan is het tijd om weer met de boot naar het vaste land te gaan. We zijn hier best lang zoet geweest dus in 1 streep naar ons hotel. Nog meer dan anderhalf uur rijden. Maar dan begint de ellende, de mevrouw van Garmin stuurt ons zo de brug over naar Manhattan en zo rijden we met een slakkengang helemaal langs de rand van het eiland totdat we eindelijk de grote weg opkunnen. Daar is het niet veel beter en staan we vandaag dus voor het eerst in de file. Al met al een vertraging van meer dan 2 1/2 uur. Het is al bijna donker als we inchecken. Dan nog snel een supermarkt zoeken en dan vinden we vlak naast het hotel een goed restaurant. Helemaal uitgeblust belanden wr op onze kamer.

• 21 September 2017 - 07:29

Mirjam:

Hoi,
    Wat een indrukwekkende dag weer.

Verslag uit: Verenigde Staten, New Haven

Sabina

Voor de 5e keer gaan we Amerika ontdekken. Qua oppervlakte hebben we nu het halve continent aan de westkant gehad. Nu gaan we naar Massachusetts, New Hampshire, Maine, Vermont, Rhodes Island, Connecticut, New Jersey, Pennsylvania en de staat New York. Wanneer we na onze belevingen weer thuis komen kunnen er dus 9 worden toegevoegd aan de 18 staten die we reeds bezocht hebben.

Actief sinds 10 Juli 2017