Mystic town - Reisverslag uit Mystic, Verenigde Staten van Sabina Smulders - WaarBenJij.nu Mystic town - Reisverslag uit Mystic, Verenigde Staten van Sabina Smulders - WaarBenJij.nu

Mystic town

Blijf op de hoogte en volg Sabina

23 September 2017 | Verenigde Staten, Mystic

Zo na een paar dagen wachten zijn onze nieuwe tickets binnen en vliegen we dus vanaf New York naar huis. Na een aardig ontbijtje gaan we naar Mystic Aquarium, gezien de goedd reviews hebben we hooggespannen verwachtingen. Betalen grif 74 $ en gaan naar binnen. Eerst de beluga's, zeehonden, pinguins en allerlei soorten vissen. In de vlindertuin en op de afdeling met rondvliegende vogeltjes is niets te bekennen. In een stuk moerasachtig gebied zien we na veel zoeken schildpadden en verschillende soorten kikkers. Als we denken alles gezien te hebben ontdekken we nog een hal met diverse amfibieen maar dat is dan echt alles. Terleurgesteld staan we in minder dan 2 uur weer buiten..... wel vinden we dat de dieren hier maar kleinbehuisd zijn in vergelijking met Blijdorp of Artis. Iets wat ons op eerdere reizen ook al was opgevallen. Tussen de middag een broodje eten op onze kamer en een ticket boeken om van Boston in NY te komen. Zo dat is dan allemaal weer geregeld en komen we dus toch terug!! 's Middags gaan we Mystic verkennen, het doet een beetje denken aan Brielle, prachtige huizen en pakhuizen van rond 1840. Er moet hier vroeger veel geld verdient zijn met scheepsbouw, scheepvaart en misschien wel walvisvaart, wie zal het zeggen. Rondom aldie panden hebben ze heel slim een museum gemaakt zodat als je er het fijne van wilt weten eerst 58 $ neer moet tellen. Dat word ons te gortig en kijken wat in de omgeving rond, stappen dan in de auto en rijden naar de andere kant van het water om toch nog wat leuke plaatjes te kunnen schieten. In Mystic zelf zijn veel particuliere winkeltjes en horeca dus dat is heel gezellig. Voor we naar ons hotel gaan ''doen'' we nog even een megagrote begraafplaats met de auto. De dag is weer ten einde en morgen reizen we weer verder.

• 23 September 2017 - 09:27

Rien:

Zie je wel Bassie had toch gelijk hahahahaha
    Ja met de prijzen van de entree weten die Yanks wel raad je loopt er aardig op leeg.

• 25 September 2017 - 21:48

Mirjam:

Hoi, Fijn dat de thuis reis geregeld is.
    En wat een prachtige foto's en een mooie vuurtoren.
    groetjes

Verslag uit: Verenigde Staten, Mystic

Sabina

Voor de 5e keer gaan we Amerika ontdekken. Qua oppervlakte hebben we nu het halve continent aan de westkant gehad. Nu gaan we naar Massachusetts, New Hampshire, Maine, Vermont, Rhodes Island, Connecticut, New Jersey, Pennsylvania en de staat New York. Wanneer we na onze belevingen weer thuis komen kunnen er dus 9 worden toegevoegd aan de 18 staten die we reeds bezocht hebben.

Actief sinds 10 Juli 2017